Przypomnijmy, że konkurs na hasło promocyjne Lędzin wygrała Alicja Jaworska wraz z synami, Oliwierem i Filipem. Zdaniem komisji konkursowej najlepiej oddaje ono charakter naszego miasta, które łączy bogate dziedzictwo historyczne i kulturowe z ogromnym potencjałem rozwojowym. Na bazie hasła powstało teraz logo. Oczywiście, nie zastąpi ono herbu Lędzin. Oba znaki graficzne pełnią inne zadania i wzajemnie się będą uzupełniać, a nie konkurować.
Logo jest potrzebne do działań promocyjnych, informacyjnych i wizerunkowych.
To wymóg współczesnych czasów. Każda gmina, której zależy na rozpoznawalności, musi mieć swoje logo i teraz do tego grona dołączyły Lędziny. Grafika nie jest przypadkowa. Nawiązuje do tożsamości naszego miasta i umiejscawia je na osi czasu, łącząc historię z teraźniejszością i przyszłością. Sama grafika jest nowoczesna i minimalistycznej. Zawarto w niej elementy nawiązujące do przemysłowego dziedzictwa (szyb kopalniany), kultury i historii (kościół św. Klemensa i dzwonnica), a także bogactwa przyrodniczego - zieleni, lasów i natury. Dolna część znaku przywodzi na myśl kamień szlachetny, co symbolicznie odnosi się do wydobywania czegoś wartościowego - potencjału, który tkwi w mieszkańcach, lokalnej społeczności i przyszłości miasta.
Kolorystyka logo - zielenie i błękity - to z kolei odniesienie do przyrody i nowoczesności, do harmonii i rozwoju. To właśnie te wartości chcemy promować jako samorząd i wspólnota.
Zmiana logo nie oznacza natychmiastowej wymiany wszystkich materiałów i oznaczeń. Proces będzie prowadzony stopniowo, racjonalnie i z poszanowaniem publicznych środków.
Nowe logo najpierw pojawi się w materiałach promocyjnych, na stronie internetowej i w kanałach informacyjnych, a z czasem w innych miejscach - zgodnie z potrzebami i możliwościami budżetowymi.