Węzeł „Oświęcim” znajduje się w… Bojszowach Jedlinie. Nazwa węzła wzięła się stąd, że właśnie na nim będzie się kończyć południowa obwodnica Oświęcimia, która stworzy zarazem nowe połączenie międzyregionalne. Tamtejszy nowy most na Wiśle ma długość 432 m. Ma być też alternatywą dla zawsze zakorkowanej DK44 biegnącej przez Nowy Bieruń. Na razie węzeł „Oświęcim” jest swego rodzaju atrakcją turystyczna i miejscem wycieczek rowerowych. W drugiej połowie sierpnia ma się to zmienić, kiedy – po zakończeniu formalności - na nową trasę ekspresową wjadą samochody.
Na stronie www.projekts1.pl można przeczytać, że na trasie S1 od Bojszów do Dankowic wykonano już sto procent robót. To najdłuższy, bo 16-kilometrowy fragment budowanego południowego odcinka tej trasy.
– Nowa droga to dwujezdniowa ekspresówka, na której powstały dwa pasy ruchu z rezerwą na przyszły trzeci pas. Na całej długości odcinka wybudowano aż 18 obiektów inżynierskich, w tym spektakularny most na Wiśle oraz mosty nad rzekami Korzeniec i Pszczynka. Istotnym elementem infrastruktury są również rozbudowane wały przeciwpowodziowe, nowoczesne wiadukty kolejowe oraz liczne przejścia ekologiczne – czytamy na stronie projekts1.pl
W kolejnych miesiącach i latach planowane są następne otwarcia. W przypadku odcinka Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów (11,9 km) otwarcie powinno nastąpić w czwartym kwartale 2025 roku, fragment Bieruń – Oświęcim (2,9 km, początkowo po jednej jezdni) według planu powinien być oddany do użytku pod koniec 2025 roku. Natomiast pełne otwarcie odcinków Mysłowice – Bieruń oraz Bieruń – Oświęcim (już w wersji dwujezdniowej) przewidywane jest na koniec 2026 roku.
Węzeł Oświęcim w Bojszowach Jedlinie jest już gotowy
Ten pierwszy, mimo że nosi nazwę Oświęcim, znajduje się w śląskich Bojszowach Jedlinie. To właśnie na nim będzie się kończyć południowa obwodnica Oświęcimia, która stworzy zarazem nowe połączenie międzyregionalne – tamtejszy, również nowy most na Wiśle ma długość 432 m. Będzie też alternatywą dla zawsze zakorkowanej DK44 biegnącej przez Nowy Bieruń.
Oddanie do ruchu obwodnicy jest zaplanowane na maj 2026 roku.
Komentarze