Po 100 tys. zł na ten cel przeznaczą wymienione jednostki samorządu terytorialnego. Jak się dowiedzieliśmy, dokumentacja ma powstać jeszcze w 2026 roku, a droga do końca trwającej kadencji, czyli do 2029 roku.
Nowa trasa poprowadzi od ul. Hołdunowskiej, przez obecnie niezabudowane tereny, aż do drogi serwisowej JD01, co pozwoli jej połączyć się z ul. Brata Alberta w Imielinie.
Samorządowcy podkreślają, że droga pobiegnie po terenach niezabudowanych i jest krokiem wyprzedzającym spodziewaną rozbudowę stref przemysłowych w tym miejscu (wzdłuż S1 po obu stronach)..
– To kolejny krok w kierunku udostępnienia naszych terenów przemysłowych przy S1, które będą miały łatwy dojazd przez niezabudowane tereny do Lędzin. Tereny staną się atrakcyjne i dla przedsiębiorców, i dla mieszkańców, bo droga będzie stanowiła obwodnicę, dzięki której dojedziemy łatwiej do S1 przez Brata Alberta do węzła S1 – komentuje burmistrz Imielina Krzysztof Hajduczek.
– Droga skomunikuje tereny przemysłowe miast Lędziny i Imielin, a biorąc pod uwagę, że na ul. Gwarków już dziś jest planowana budowa parku handlowego, to jest must have na przyszłe lata, aby nie spotkać się w tym samym miejscu, co dziś na Zawiszy Czarnego – mówi Marcin Majer, burmistrz Lędzin.
Budowa węzła Olszyce spowodowała znaczący wzrost natężenia na spokojnym dotychczas Zamościu w Lędzinach, co powoduje oburzenie mieszkańców. Obwodnica Gwarków z perspektywy lędzińskiej ma więc zapobiec powstaniu podobnej sytuacji w kolejnym miejscu.
Póki co są dwa warianty tej drogi. Na etapie projektowania powstaną koncepcje i w zależności od możliwości zostanie wybrana optymalna – mówi Majer.
Jeszcze nie wiadomo, jaki dokładnie status będzie mieć droga, czyli kto będzie inwestorem. Możliwe, że będzie to droga powiatowa.
– Chcemy połączyć nowym drogowym rozwiązaniem tereny gospodarcze w obu gminach i dać impuls dla ich rozwoju – zapowiada starosta powiatu Łukasz Odelga.
Źródło: projektS1.pl







Komentarze