Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 22 czerwca 2024 07:15
PRZECZYTAJ!
Reklama

Inwestycja która rozwiąże największe problemy komunikacyjne Bierunia

Rozpoczęły się przygotowania do jednej z największych inwestycji drogowych w historii Bierunia. Władze miasta od lat zabiegały w Urzędzie Marszałkowskim o utworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Wawelskiej oraz o budowę tunelu pod torami kolejowymi. I udało się!
Inwestycja która rozwiąże największe problemy komunikacyjne Bierunia

Kierowcy wiedzą najlepiej jak ważna jest to inwestycja dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Bieruniu. DK 44, czyli ulica Warszawska, należy do najbardziej uczęszczanych szlaków komunikacyjnych w regionie. Tędy jeździ się do Oświęcimia, Tychów i Imielina. Jeszcze większy ruch panuje na DW 934, czyli ulica Wawelskiej prowadzącej do Imielina, Mysłowic i dalej do Katowic, a także do granicy województwa śląskiego i małopolskiego.

Skrzyżowanie tych ulic jest miejscem, które przyprawia kierowców o ból głowy.

Wieczne korki, utrudnienia, częste kolizje i wypadki. Wielkim problemem jest też przejazd kolejowy na Wawelskiej, niedaleko tego skrzyżowania. Utrapieniem dla kierowców są często zamknięte rogatki. Za 28 miesięcy te problemy będą już tylko wspomnieniem. Tyle bowiem ma potrwać realizacja inwestycji, której fachowa nazwa brzmi: „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 934 z DK-44 wraz z przebudową skrzyżowania DW-934 z linią kolejową w miejscowości Bieruń”.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ogłosił właśnie przetarg na to zadanie. Zainteresowane firmy mają czas do 19 kwietnia na zgłoszenie ofert. Po wyłonieniu wykonawcy i podpisaniu z nim umowy, ruszą prace budowlane. W czasie trwania robót należy się liczyć z utrudnienia, ale warto uzbroić się uzbroić w cierpliwość, bo jest to inwestycja która rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne tej części Miasta.

W ramach tej długo wyczekiwanej inwestycji skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Wawelskiej (przy Skwerze Powstańców Śląskich) zostanie przebudowane na rondo, natomiast pod torami kolejowymi na ulicy Wawelskiej powstanie tunel.

Wyburzony zostanie przy tej okazji „Okrąglak”, który od lat szpeci nowobieruńską część Miasta.

- To, o co od lat zabiegałem wspólnie z Radnym Sejmiku Śląskiego Piotrem Czarnynogą podczas licznych wizyt u Marszałka Województwa Śląskiego - stało się faktem - napisał na swoim facebookowym FanPage’u Burmistrz Krystian Grzesica

Będą utrudnienia w ruchu drogowym, ale niewątpliwie inwestycja ta docelowo rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne tej części Miasta. Przypomnijmy, że ku końcowi zmierza inna inwestycja wojewódzka, która połączy się z tą, o której piszemy w tym artykule. Mowa o przeebudowie drogi wojewódzkiej numer 934, przebiegającej przez Imielin, Chełm Śląski i Bieruń. Koniec prac przewidziany jest na wrzesień bieżącego roku. Przebudowywany jest odcinek drogi wojewódzkiej DW934 od skrzyżowania z ulicą Miarki i Dobrą w Imielinie do przejazdu kolejowego w Bieruniu. Inwestycja zakłada także przebudowę skrzyżowań i budowę ciągu pieszo-rowerowego. Długość przebudowywanego odcinka to łącznie prawie 10 km.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama