Prace na budowie są tak zaawansowane, że dziś trudno wyobrazić sobie, jak ta okolica wyglądała parę lat temu.
Jak poinformował nas wykonawca odcinka firma Budimex, nowy przebieg Ułańskiej będzie mieć 715 m długości. Będzie szeroka na 6 m (droga samochodowa) i oddzielona zieleńcem o szerokości metra od drogi rowerowej o nawierzchni bitumicznej. Rowery pojadą po drodze szerokiej na 3,7 m.
Nowa ulica Ułańska zostanie przesunięta o około 200 metrów na południe w stosunku do obecnego śladu. Od wschodu będzie się łączyć z ulicą Dzikową, biegnącą przez teren leśny. Od zachodu będzie się zaczynać w okolicy budynków o numerach 67 i 69. Wykonawca planuje przełożenie ruchu na nową drogę na drugą połowę 2026 roku.
Ułańska pobiegnie po wiadukcie
Całkowita długość konstrukcji nośnej wiaduktu to 55,6 m, a szerokość 13,3 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu po 3 m, opaski po 0,5 metra oraz chodniki o łącznej szerokości 6,3 metra (5,2 metra po jednej stronie i 1,1 metra po drugiej).
Powstaną też biegnące wzdłuż S1 drogi serwisowe. W tym kluczowe dla nowego układu komunikacyjnego drogi łączące ul. Gwarków z ul. Ułańską i znajdującym się dalej na południe powstającym węzłem Lędziny. Te za sprawą porozumienia pomiędzy Miastem Lędziny i GDDKiA będa miały status dróg publicznych, o zwiększonej szerokości z 3,5 do 6 m i poprawionej nośności z KR1 do KR3.
Źródło: www.projektS1.pl







Komentarze